Oferta

Fasolka ma symbolizować szybki wzrost i rozwój naszych dzieci.

Nawiązuje do naturalnych predyspozycji dziecka
– pozwalamy dzieciom samodzielnie rozkwitnąć

Praca własna Montessori

W Fasolce pracujemy metodą Marii Montessori. Dzieci pracują z materiałem edukacyjnym, który jest dostępny na półkach. Praca własna odbywa się codziennie pod czujnym okiem pedagogów. Każdy pracuje z wybranym indywidualnie materiałem.

Materiały edukacyjne są podzielone na określone działy tj .:

  • Życie codzienne (podlewanie roślin, mycie okien, wycieranie, sprzątanie, polerowanie, przygotowywanie posiłków itp.).
  • Sensoryka ( Materiały, które doskonalą i kształtują zmysły. Uczą długości, wielkości oraz stopniowania. Mają różne faktury oraz kształty).
  • Matematyka (materiał służący do rozpoznawania cyfr, rozwijania wyobraźni matematycznej, do tworzenia i rozwiązywania działań).
  • Język (materiał do nauki pisania , czytania , poszerzania słownictwa ).
  • Edukacja kosmiczna i kultura: geografia, astronomia, biologia, botanika, zoologia, historia etc.
  • Kącik plastyczny (wszelkie materiały do wykonywania prac plastycznych)
  • Biblioteczka.

Kształcenie specjalne Fasolka

Zajęcia indywidualne z dziećmi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Praca z pedagogiem specjalnym w naszym przedszkolu opiera się na opracowaniu Indywidualnego Programu Terapeutycznego na podstawie opinii Specjalistów oraz dogłębnej obserwacji i diagnozy dziecka wymagającej szczególnego podejścia i konkretnych terapii.
Przy współpracy z Logopedą, Psychologiem i Wychowawcami grupy przedszkolnej wypracowywany jest plan działania z dzieckiem w celu wsparcia jego rozwoju i poradzeniem sobie z napotkanymi trudnościami.

Pedagog Specjalny w oparciu o metody Terapeutyczne takie jak:

  • Terapia Behawioralna
  • Minezjologia Edukacyjna
  • Metoda Dobrego Startu 
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • ,,Program Aktywności – Świadomość Ciała, kontakt i Komunikacja Knill’ów”
  • Muzykoterapia 
  • Arteterapia 
  • Metoda Montessori

Pracuje codziennie indywidualnie z dzieckiem od pół godziny do godziny oraz obserwuje i wspiera go w pracy grupowej i kontaktach interpersonalnych oraz rówieśniczych. 
Pedagog specjalny jest gotowy odpowiedzieć w każdej chwili na pytania rodziców, spotkać się z nimi w celu omówienia funkcjonowania dziecka oraz wspierać ich w sytuacjach trudnych, a przede wszystkim cieszyć się z sukcesów dziecka. 

Muzykoterapia Fasolka

MUZYKOTERAPIA:
Muzykoterapia w naszym przedszkolu jest realizowana metodą zabawową według naturalnych potrzeb dzieci.

Polega ona na ćwiczeniach :

  • rytmizujących,
  • relaksacyjnych (masaż, wizualizacje),
  • twórczych (tworzenie własnych instrumentów),
  • kreatywnych (granie na różnych przedmiotach użytku codziennego),
  • tańcu ( z szafami, chustami etc.),
  • słuchaniu odgłosów przyrody,
  • śpiewaniu piosenek (piosenki z piktogramami, obrazki z podpisami,
    piosenki z użyciem gestów czy z pokazywaniem),
  • zaznajamianiem się z prawdziwymi instrumentami.

Wszystkie ćwiczenia są przeprowadzane według konkretnego schematu a utwory są odpowiednio do nich dobrane.

Celem muzykoterapii jest: mobilizowanie dzieci do ruchu, odreagowanie napięć, uspokojenie, odprężenie, zwiększenie świadomości muzycznej, słuchanie z rodzajami muzyki, ćwiczenie poczucia rytmu, relaksacja oraz integracja i lepszy kontakt z rówieśnikami.

Efekty są u dzieci widoczne w ich sferze emocjonalnej, świadomości własnego ciała, w relacjach interpersonalnych czy językowych. Najważniejsze dla nas jest to, aby podczas zajęć dziecko dobrze się bawiło i czuło, bez oceny wartości estetycznej jego działań.

Sensoplastyka Fasolka

Sensoplastyka® – to marka zajęć rozwojowych dla dzieci od 0 do 100 lat. Powstała na bazie doświadczeń pedagoga Izabeli Stefańskiej związanych wykorzystaniem działań arteterapeutycznych z zakresu sztuki.

Zajęcia sensoplastyczne są stałym punktem w harmonogramie zajęć przedszkolnych. Naszym celem jest wspieranie rozwoju kompetencji intra oraz interpersonalnych poprzez odpowiednie przygotowanie przestrzeni oraz oparcie procesu twórczego
na podejściu coachingowym. Materiały sensoryczne na zajęciach opierają się tylko i wyłącznie na wykorzystaniu w 100 % bezpiecznych produktów spożywczych. Dlatego Sensoplastyka® jest odpowiednia zarówno dla niemowląt jak i dzieci o wiele starszych.

Zalety uczestnictwa w tym rodzaju aktywności wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych.

Sensoplastyka® opiera się także na wykorzystywaniu technik arteterapeutycznych – wpływamy zarówno na rozwój dzieci oraz sprzyjamy relaksacji i pracy twórczej.
Zajęcia odbywają się po okiem pedagogów oraz wykfalifikowanego Trenera marki Sensoplastyka®.

Kuchcikowo

Warsztaty kulinarne, które mają na celu zachęcić dzieci do poznawania nowych smaków oraz różnych technik samodzielnego przyrządzania posiłków.

TUS Fasolka

Trening Umiejętności Społecznych to forma pracy z dziećmi, młodzieżą, a także osobami dorosłymi, wywodząca się z psychologii behawioralno-poznawczej.
Jego głównym założeniem jest kształtowanie odpowiednich umiejętności, kompetencji i postaw przydatnych w społecznym funkcjonowaniu człowieka.

Dlaczego rozwój umiejętności społecznych jest tak ważny?

  • Decydują o poziomie socjalizacji człowieka i jego dojrzałości do pełnienia różnych ról społecznych,
  • Pomagają w osiąganiu celów życiowych (edukacyjnych, zawodowych, osobistych),
  • Wspierają dobre relacje z innymi,
  • Wspierają dobre relacje osoby z nią samą – czyli dobre samopoczucie we własnej skórze,
  • Mają zdecydowanie duże znaczenie dla efektywnej nauki: pomagają w sukcesie „szkolnym”, adaptacji do środowiska, rówieśników, wymogów tego środowiska, sprzyjają samemu procesowi uczenia się.

Preferowaną formą prowadzenia TUS jest forma grupowa, ponieważ mamy kształtować kompetencje społeczne oraz pomagać jednostkom odnajdywać się i współdziałać w grupie, najlepszym środowiskiem do nabywania, testowania i ćwiczenia tychże umiejętności jest właśnie GRUPA. Jednak w odpowiedzi na potrzeby dziecka, pracujmy również w formie indywidualnej.

Dzięki uczestnictwie w zajęciach TUS dziecko:

  • Staje się bardziej świadome siebie (swoich potrzeb, emocji, zachowań),
  • Buduje i wzmacnia swoją tożsamość, poczucie własnej wartości i pewności siebie,
  • Wzmacnia poczucie kontroli w sytuacjach społecznych,
  • Wzmacnia poczucie sprawstwa, wpływu, możliwości dokonania wyboru,
  • Ma gotowe strategie zachowań – poradzenia sobie w trudnych dla niej sytuacjach (a może to być tak prosta wydawałoby się sytuacja, jak pójście do kina i kupienie biletu)
  • Przestaje się bać, a przynajmniej poziom lęku w sytuacjach społecznych znacząco się zmniejsza, lepiej kontroluje go i potrafi zdobyć się na inne niż dotychczas działanie,
  • Zmniejsza swój poziom stresu, a więc znacząco polepsza jakość swojego życia.

W czasie TUS skupiamy się na zaspokojeniu potrzeb:

  • Bezpieczeństwa – poprzez przewidywalność działań, wyraźną strukturę, bezpieczeństwa
  • psychicznego – kontakt z drugim człowiekiem, przewidywalny, odbywający się wg pewnych ram.
  • Przynależności – bycia w grupie, nawiązania i podtrzymania kontaktu, bycia akceptowanym
  • Uznania – każdy sukces edukacyjny, każde docenienie starań będzie wpływało na wzrost poczucia pewności siebie, samoakceptacji, większej podmiotowości i poczucia sprawstwa.
  • Rozwoju – radzenia sobie z porażkami, radzenia sobie ze swoją niepełnosprawnością, przełamywania jej ograniczeń (nawet w minimalnym zakresie).

Czas na powietrzu

Zajęcia na świeżym powietrzu są wpisane w nasz program opiekuńczo – wychowawczy. Posiadamy własny ogród dostosowany do potrzeb dzieci.
Korzystamy z każdych warunków pogodowych poza wichurą i ulewą.

Wydarzenia okazjonalne

W Fasolce zawsze jest okazja do świętowania.

Najważniejszym świętem są urodziny. Jest to szczególny dzień dla nas wszystkich. W dniu urodzin dzieci przynoszą swoje fotografie i pamiątki z minionych lat. Dzięki celebracji tego dnia dostrzegamy upływ czasu oraz doceniamy swoją wyjątkowość.

Szczególnym wydarzeniem jest również dzień rodziny.

Wspólnie z rodzinami naszych przedszkolaków organizujemy piknik.
Jest to wspaniałe wydarzenie kiedy podsumowujemy cały rok przedszkolny i rozpoczynamy czas wakacyjny.

Specjaliści rozwoju dzieci

Dzieci z naszego przedszkola są objęte opieką specjalistów.
Raz w tygodniu odbywają się zajęcia logopedyczne oraz z psychologiem.
Współpracujemy na stałe z Centrum rozwoju Impuls.

Język angielski

Język angielski w naszym przedszkolu towarzyszy nam na co dzień.
Raz w tygodniu odbywa się lekcja z nauczycielem języka angielskiego a drugi raz w tygodniu zajęcia prowadzi native speaker.
Uczymy się języka w naturalny i najlepszy sposób dla dzieci, czyli przez zabawę, śpiew i ruch.